سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

مشخصات بلاگ
سیمرغ

هر ثانیه یک لحظه بی همتاست. دنبال لحظه های فوق العاده گشتن اتلاف وقت است

اکرم صادقی

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۲۹ ق.ظ

 تجربه های مدیریت بر خویشتن


1)اول از مدیریت باورهایمان شروع میشود:  اصل و اساس رفتار ،افکارو گفتارمان، باورهایمان هستند؛مثلاً همین باور آدم بد وجود ندارد، در رابطه ام با همسر،فرزندان و اطرافیانم تاثیر زیادی داشته است.

۲)مدیریت بر افکارم: ( افکار منفی) ،  قبلاً یک مسئله را در ذهنم بزرگ میکردم و مرتب با کسی یا چیزی درگیر بودم،که خود این درگیری روی رفتارم هم تاثیر خیلی بدی میگذاشت.

۳)مدیریت روی احساسم: ( شناخت احساسات) ، سعی میکنم احساسم را بشناسم.نیاز پشت احساسم را بفهمم و بعد در مورد آن گفتگو کنم،که این گفتگودر حل مساله خیلی به من کمک میکند.

۴)مدیریت بر رفتار: وقتی جلوی خشم و عصبانیتم را میگیرم،یعنی مدیریتش میکنم،که همیشه به نفعم بوده وبرایم آرامش آورد  است.

۵) مدیریت بر گفتار( تمرکز بر گفتار) ،  در حال حاضر، خیلی بیشتر از گذشته روی کلامم تمرکز میکنم، و وقتی تمرین میکنم، که کلامی از دهانم خارج نشود که کسی را ناراحت کند، آن موقع شنونده خوبی میشوم، که خود این شنونده بودن به نفع رابطه ام با محیط و اطرافیانم است.

        اکرم صادقی

  • گروه سیمرغ

نظرات  (۵)

  • سعیده حاجی قاسمی
  • سلام، دوست عزیزم، بسیار عالی توضیح داده اید ومن استفاده کردم
    ممنون اکرم جون..
    چقدر خوب به تفکیک مدیریتهای مختلف رو توضیح دادی و از هم جدا کردی.
    اکرم عزیز تو توانایی های بسیار داری  ومهم ترین آن به نظر من همین مدیریت در افکار میباشد
    آفرین به تو دوست عزیز تونستی بر خودت مدیریت کنی و مهمترین بخش پیشرفت رو مهیا کردی
  • سهیلا محمد خانلو
  • سلام ممنون اکرم جون که تجربیات خود را در اختیار ما گذاشتید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی