سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

مشخصات بلاگ
سیمرغ

هر ثانیه یک لحظه بی همتاست. دنبال لحظه های فوق العاده گشتن اتلاف وقت است

فاطمه رمضانی

شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۵۹ ب.ظ

مدیریت بر خویشتن




داشتم روی این موضوع و مدیریت خودم فکر میگردم. اندیشیدم: 

مدیریت: زمانی برای خودم. 

مدیریت :خشم و عصبانیت خودم.

:مدیریت  : مالی برای خودم.                                                  

مدیریت:در خانواده وروی   برنامه همسر و فرزندانم.

مدیریت :در روابط بین خواهر و برادر و اقوام و دوستان

مدیریت درونی و اعتقادا ت و  باورها و ارزش   ها ی خودم.

آنگاه فهمیدم که، همه با هم در ارتباط هستند و با بکار بستن هر کدام از اینها دیگری یا پشت سرش قرار می گیرد و یا پیش نیاز دیگری است.                                              

میدانم تا مدیریت روی خویشتن، خویش نداشته باشم ، اصلا مدیریتی. به اطراف ندارم

گاهی ما در بعضی از مسایل یا بر خورد با دیگران چنان دچار افراط و تفریط میشویم، که یا نا امید وغم زده می شویم. یا چنان دچار غرور کاذب،که چیزی جز تاسف برایمان به ارمغان نمیاورد.

زندگی به من آموخت که در کنترل خویشتن باید مدیریت قوی داشته باشم

هر چیزی به جای خویش نیکوست.

چون اعمال ما از افکارمون سر چشمه میگیرد، می بایست قبل ازهر چیزی، روی افکارم متمرکز بشوم

آموختم به هر فکر یا شخصی چقدر بها بدم.

آموختم، اگر خودم. به خودم مسلط نباشم. و نتوانم با یک برنامه ریزی درست خودم را کنترل و هدایت کنم دیگری این تصمیم را برای من میگیرد.

آموختم،  تا مراقب حق و حقوق. دیگران باشم. 

آموختم، اگر مواظب آرامش کسانی که با من در ارتباط هستند ((چه در چهار چوب خانواده و چه در اجتماع)) نباشم. خودم هم.  به این خواسته ها نخواهم رسید.

 و آموختم ، گاهی باید در مدیریت کردن خودم هم قاطع باشم. 

 

  • گروه سیمرغ

نظرات  (۵)

  • ناهید حسینی
  • سلام

    فاطی جون به نکته عالی اشاره کردید که باید بر افکارمون متمرکز باشیم .

    واقعا ممنون
    دسته بندی خوبی کردید ونتیجه گیری بهتر چرا که همه مواردی که ذکر شده بود زیر مجموعه مدیریت بر خویشتن است موفق باشید
  • سهیلا محمد خانلو
  • سلام خیلی زیبا و آموزنده است
    فاطی جون عزیزیم به نظرم به مهم ترین نکته اشاره کردید که مدیریت بر خیشتن است یعنی همه جیز رفتاری گفتاری و پنداری و تفکری از ما و فکر ما صورت میگیرد که بر همه چیز و همه کس تاثیر گذار است
    برای اینکه سررشته ى زندگی را در دست بگیریم و به سوی تعالی حرکت کنیم ، مدیریت و کنترل خویشتن لازم است که البته رعایت اصول وتکنیکها و تعادل به ما کمک مى کند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی