سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

مشخصات بلاگ
سیمرغ

هر ثانیه یک لحظه بی همتاست. دنبال لحظه های فوق العاده گشتن اتلاف وقت است

سکوت درمانی

چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۰۹ ب.ظ

سکوت درمانی



سکوت کن هنگامی که نمیدانی چه بگویی ؛ چه پاسخی دهی ؛ ویا چطور بگویی ؛  فقط سکوت کن 

گاهی نگفتن شیرین تر از گفتن سخنان آشفته است ؛ که در لحظه تو را سبک میکند .... در آن لحظه سکوت کن


یک وقتهایی سعی کن چشمهایت را ببندی بر حرفهای نیش دار ؛ و به زبانت اجازه دهی سکوت را تمرین کند


دقیقه هایی که حس انفجار در سلولهایت تو را از درون میخورد ؛ سکوت را تجربه کن ؛ تا ذهنت با قلبت مشورت کند و تصمیمی درست بگیرد 

یک وقتهایی " سکوت " پاسخ همه دردهاست


         سکوت زبان خداست 

  • گروه سیمرغ

نظرات  (۱۵)

در بعضی موارد سکوت بهترین راهه  
از قدیم گفته اند زبان سرخ .........
قبل از هر تصمیمى یا عملی سکوت آگاهانه لازمه چون به ما در تصمیم گیری کمک میکنه ، اصولا ً تصمیمات در زمان هیجان به ضرر ماست 
سکوت اگر اگاهانه باشد و احساس اجحاف نکنیم به خودمان مجال فکر کردن و تصمیم اگاهانه میدهیم.
  • مرثیه اصلاحچی
  • بارها پیش امده که لذت سکوت آگاهانه رو چشیدم وچه زیبا گفتید (سکوت زبان خداست)
    من با نظرات دوستانم بسیار موافقم  چون هیچ چیزی که خدا در وجود ما قرار داده بی دلیل نیست (دوتا گوش داده و یک زبان )یعنی بهتره بیشتر گوش بدیم تاصحبت کنیم
  • سهیلا محمد خانلو
  • سلام واقعا سکوت خیلی کار سازه من که تجربه کردم چون یکی از ارزشهایم که سکوت بود و روی آن کار کردم و نتیجه اش را دیدم و احساس کردم یه وقتایی لازمه که سکوت کنم و چیزی نگویم چون ارزشم را خیلی بالا میبره 

    سلام  اگر یاد بگیرم آگاهانه سکوت کنیم با این کار می تونیم درست

    فکر کنیم ودرک درستی داشته باشیم

    کم گوی وگزیده گوی چون در(مروارید)
    گاهی سکوت  به موقع وسنجیده مفهوم وتاثیری به مراتب عمیق تر ازصحبت کردن دارد .من هم بارها با بهر گیری از آن موفق شدم موقعیت های  نامناسب  را تغییر بدم و تصمیم گیریهای  صحیح تری داشته باشم.
    براستی این چنین است   گاهی زبان سکوت  بهتر چواب میدهد     من این را به کرات امتحان کردم
    واقعااااا سکوت کردن خیلی مهم است و من خودم دارم روی ای موضوع تعمق بیشتری میکنم که بتوانم بیشتر سکوت کنم
  • اعظم هاشمی
  • سلام                    سکوت زبان خداست
    همیشه فکر میکردم حاضر به جواب دادن باشی خیلی خوبه ولی الان که این جمله را خواندم که سکوت زبان خداست    پس هیچ نمیگم وسکوت میکنم 
    بنظرم این مطلب باید سر لوحه زندگی خیلی از ما باشه مخصوصا خود من آلبته خیلی وقتها فکر میکنم اگه چیزی نگه طرف فکر میکنه صحبت هاش برام أهمیت نداشته ولی باید تمرین کنم ممنون از کسی که این مطلب رو انتخاب کرده ًدستش پر توان 
  • سعیده حاجی قاسمی
  • سلام، با چه تصادف قشنگی این مطلب سکوت را برایمان در وبلاک ، من دو روز قبل سکوت کردم در مقابل یکی از دوستانم. چون فکر کردم اگر حرفی بزنم چه مثبت یا منفی کمکی نمیکند وممکن است دلخوریها بیشتر شود وبرای همین سکوت کردم ودر یک زمان دیگر مطلب که بهتر بود را توانستم بگویم.
  • زرنگار گنجی
  • سلام .  ادمها وقتی پرگویی کنند . خطایش هم زیاد ونه تنها  ضررش می رسد بلکه متوجه عموم می  شود .             ما اگه به خودمان  مراجعه کنیم وانصاف  بدهیم می بینیم که زیاد  حرف می زنیم وباید پرسید /این همه سخن گفتن برای چیست مگر ماچقدر سخن سنجیده واصولی وحساب شده داریم
    درسته سکوت کردن بهتر است تا اینکه سخنی بگویی که ذهنت آشفته بشه
    ممنون از مطالب کاربردی که میگذارید😘

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی