سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

مشخصات بلاگ
سیمرغ

هر ثانیه یک لحظه بی همتاست. دنبال لحظه های فوق العاده گشتن اتلاف وقت است

فرصت به جای مشکل

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ب.ظ


  •  فرصت به‌ جای مشکل


یکی از سریع ترین راه ها برای تغییر ذهنیت منفی در مواقع بحرانی، تغییر واژگان است.


مثلا به جای واژه "مشکل" از واژه "موقعیت" استفاده کنید، "مشکل" واژه منفی است.


بهترین کلمه برای توصیف یک مشکل "فرصت" است.


به جای اندیشیدن به مشکلات و سختی ها از این به بعد از موانع نا خواسته زندگی به عنوان چالش یا فرصت اسم ببرید.


  • گروه سیمرغ

نظرات  (۶)

با تغییر واژگان مى توانم در خودم  و اطرافم تغییرات مثبت بوجود اورم ، ضمیر نا خوداگاه فرمان بر است باید ببینم که چه چیزی به ان مى دهم و البته همان را می کیرم
  • اعظم هاشمی
  • سلام
    من همیشه سعی میکنم بجای کلمه مشکل از کلمه مسئله استفاده کنم چون وقتی میگم مسئله یادم می افته که برطرف شدنیه وبالاخره یک راه حلی براش پیدا میشه٨١٥٩٣
  • زرنگار گنجی
  • سلام . بسار جالب است بتوانیم ب جای واژه مشکل از واژه مسله بکار برد .          واگر اگاه باشیم که داشتن مسله بر تجربه های یمان افزوده خواهد شد وانرا بزرگ و طولی مدت در ذهنمان جای ندیم .
    عالیه اگر به مرحله برسیم که از هر مسئله بعنوان تجربه ای در زندگی استفاده کنیم و نگرشمان به ان مثبت باشد جایی بر ازردن برایمان باقی نمی ماند
    عالی بود. همین اواخر تجربه اش کردم . وواقعا از بحران فرصت ساختم و برای خودم موقعیت ایده آل ساختم . به تجربه این مطلب یرایم اثبات شد. فقط کافیه کمی هم صبر پیشه کنیم و در آرامش فکر کنیم.
  • سهیلا محمد خانلو
  • سلام ممنون به نظرم خیلی سخته یعنی خیلی تمرین نیاز داره امیدوارم که بتوانم موفق بشم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی