سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

مشخصات بلاگ
سیمرغ

هر ثانیه یک لحظه بی همتاست. دنبال لحظه های فوق العاده گشتن اتلاف وقت است

عبارات جایگزین 2

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۵ ب.ظ

عادت ها را از منفی به مثبت تغییر دهیم


کلمه ها عقاید شکل گرفته و افکار بیان شده هستند به عبارت ساده آنچه می گویی فکری است که بیان می شود. کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی و امورمان شکل می دهند. اگر یک کارگر بی سواد بتواند اصطلاحی را در دنیا شایع کند؛  پس من و تو، ما و شما به طور حتم می توانیم استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت  را در سطح کل ایران گسترش داده و انرژی مثبت بین همه پخش کنیم.


امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند! به طور مثال وقتی به ما می گویند خسته نباشید در اصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم (با خودتان امتحان کنید) اما اگر به جای آن عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نیروی از دست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلکه نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.


عبارات جایگزین:


به جای پدرم در آمد؛ بگوییم: خیلی راحت نبود.

به جای خسته نباشید؛ بگوییم: خدا قوّت.

به جای دستت درد نکنه؛ بگوییم: ممنون از محبت شما، سلامت باشی.

به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم: از این که وقت خودتان را در اختیار من گذاشتید متشکرم.

به جای لعنت بر پدر کسی که اینجا آشغال بریزد؛ بگوییم: رحمت بر پدر کسی که اینجا آشغال نریزد.

به جای گرفتارم؛ بگوییم: در فرصت مناسب با شما خواهم بود.

به جای دروغ نگو؛ بگوییم: راست می گی؟ راستی؟

به جای خدا بد نده؛ بگوییم: خدا سلامتی بده.

به جای قابل نداره؛ بگوییم: هدیه برای شما.

به جای شکست خورده؛ بگوییم: با تجربه.

به جای مگه مشکل داری؛ بگوییم: مگه مسىٔله ای داری.

به جای فقیر هستم؛ بگوییم: ثروت کمی دارم.

به جای بد نیستم؛ بگوییم: خوب هستم.

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم: مناسب من نیست.

به جای مشکل دارم؛ بگوییم: مسىٔله دارم.

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم: چندان هم راحت نبود.

به جای فراموش نکنی؛ بگوییم: یادت باشه.

به جای داد نزن؛ بگوییم: آرام باش.

به جای من مریض و غمگین نیستم؛ بگوییم: من سالم و با نشاط هستم.

به جای غم آخرت باشد؛ بگوییم: شما را در شادی ها ببینم.

به جای مُرده است؛ بگوییم: دنیاشو عوض کرده.


به جای چقدر شکسته شدی!

به جای چرا اینقدر موهات رو سفید کردی!

به جای چقدر پیر شدی!


!اگر حرف مثبتی نداریم بزنیم، بهتر است سکوت پیشه کنیم!


ب.د



بر گرفته از بلاگ سیمرغ عشق

  • گروه سیمرغ

نظرات  (۱۱)

  • نگین علیمردانی
  • چقدر خوبه که بتونم از این کلامات تاکیدی استفاده کنم چند تا من یادداشت کردم که بتونم تمرین کنم 
    استفاده از این کلمات باعث مى شود که حالمان متناسب با آنها مثبت شود در ضمن روی بقیه هم تأثیر مثبتی می گذاریم ، من سعی در استفاده ى درست از کلمات را دارم و اگر جایى فراموشم شد از تکنیک چه بهتر بود می گفتم استفاده می کنم تا ملکه ى ذهنم شود و همیشه سعى مىکنم یادم باشد اگر حرف مثبتی ندارم سکوت کنم
  • اعظم هاشمی
  • سلام از زمانی که کلمات جایگزین را یاد گرفتم با اعتماد بیشتری صحبت میکنم فقط باید تمرین بیشتری داشته باشم ممنونم از تکرار کلمات که ملکه ذهنمان میشود 
    کلمات مثبت واقعا تاثیر گذار هستند
    چقدر خوب میشه که سعى کنیم و کلمه هاى درست را جایگزین کلمه هاى اشتباه کنیم
    چقدر خوبه که با خودمون تمرین کنیم تا از این به بعد اینگونه صحبت کنیم و این کلمات و جملات مثبت جایگزین کلمات و جملات قبلی بشن و آنقدر بدیهی بشن که روزی جزو فرهنگ گفتارمان بشه.
  • ندا افشار
  • ممنون .از یاداوری توت
    همیشه تغییر عادتها سخته تا ببینم می تونم در اکثر مواقع از این کلمات استفاده کنم یا نه البته سالهاست که از خیلیهاش استفاده میکنم ولی بعضی کلمات احساس میکنی وقتی میگی دیگران یه جوری نگاهت می کنند یا حتی نمیدونن چی جوابت رو بدن 

  • سهیلا محمد خانلو
  • سلام ممنون از اینکه ما را راهنمایی میکنید که چطور از کلمات مثبت استفاده کنیم من گاهی اوقات فکر میکردم و چیزی پیدا نمیکردم به عنوان مثال جمله غم اخرت باشد باید بگویم شما را در شادی ببینم و یا جمله خدا بد نده باید بگویم خدا سلامتی بده و جملات دیگر که واقغا برایم جالب بود چون واقعا تو روحیه خودمان تاثیر میگذارد و مجددا از شما تشکر میکنم
    خیلی خوب بود ممنونم
    بسیار مطلب جالبی بود ، این متن نشان دهنده قدرت بسیار زیاد کلمات وتاثیر فراوان ان در احساس و برخورد انسانها میباشد ! با تشکر از زحماتتان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی