سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

مشخصات بلاگ
سیمرغ

هر ثانیه یک لحظه بی همتاست. دنبال لحظه های فوق العاده گشتن اتلاف وقت است

گوهر هفته

دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ

  

    اگر میل دارید که شما را هم‌صحبت مطبوعی بدانند، گوش کردن را تمرین کنید .


                                                                                                         دیل‌کارنگی

  • گروه سیمرغ

نظرات  (۸)

  • اعظم هاشمی
  • سلام زمانی که یاد گرفتیم شنونده خوبی باشیم بی شک گوینده وپند دهنده خوبی هم خواهیم شد بنابراین همصحبت دلخواه پارتنرمون هم میشویم پس بیایید ازهمین امروز تمرین خوب شنیدن را آغاز کنیم 
  • زرنگار گنجی
  • گوش کردن صحیح هنر است
      سلام: به نظرمن اینم یک نوع هنره که بتونیم شنونده خوبی باشییم
    همیشه دوست دارم گوش کنم  ولی فکرمیکنم در این مورد ضعف های زیادی دارم  البته نه با افراد فامیل ودوستانم بیشتر با فرزندانم وگاهی با همسرم چون هر وقت همسر وفرزندانم صحبتی را برایم میکنن به جای اینکه تا اخر به حرفهایشان گوش بدهم زود در مقابلشان جبهه میگیرم وچه بدتر زمانی که صحبتشان مطابق  میل من نباشه انوقت دیگه حتی صبر نمیکنم حرفشان تمام بشه زمین واسمان را به هم میدوزم وسریعا خواسته خودم را به انها تحمبل میکنم .تا جایی که همسرم به من میگه یک دیوار اهنی دور خودت کشیدی واصلا حرفهایم را نمیشنوی من چه توقعی دارم که نطر بدهی یابه ان عمل کنی دقیقا امروز همین جمله را برایم به کار برد. پس باید تلاش کنم واین ضعفم راجبران کنم به امید ان روز
    ما باید فرق بین شنیدن وگوش کردن رو درک کنیم گاهی اوقات گوش کردن فعال بهتر از ارایه راه حل واظهار نظر است سعیم را بر این قرار میدم که این هنر رو در خودم تقویت کنم
  • مریم داورى
  • در اینجا به ما میخواهد یاد آور شود که همیشه باید شنونده خوبى باشیم که اطرافیان بتوانند با ما هم صحبت شوند واگر شنونده باشیم بیشتر فکر میکنیم
    من هم تلاش میکنم  که شنونده فعالی باشم ،مخصوصا در ارتباط با پسرم
    واقعا نکته خیلى مهمى هست که من خودم به شخصه دارم بیشرین سعى ام رو میکنم که این مطب رو همیشه به یاد داشته باشم و بهش عمل کنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی