سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

سیمرغ

خودشناسی، انسان شناسی، ارتباط با خدا، عرفان، روانشناسی

مشخصات بلاگ
سیمرغ

هر ثانیه یک لحظه بی همتاست. دنبال لحظه های فوق العاده گشتن اتلاف وقت است

کارگاه عشق به خود

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۱۴ ق.ظ

کارگاه 1

کارگاه عشق به خود                                                                           

 

  • چقدر خودت را دوست داری( کشف خود)
  • از جایگاه انتقاد خارج شدن و راهکار ارائه دادن ( تغییر زاویه دید )
  • یک ایده جدید معرفی کنید. ( بروز یک استعداد )
  • برای پشتیبانی کلاس چه مسولیتی قبول می کنید. ( بروز یک توانایی )
  • در یک سایت تحقیق کنید( کسب مهارت )
  • برای معضل تفاوت دو نسل چه پیشنهادی دارید؟ ( ارتباط موثر)


اهداف کارگاه:

عشق حقیقی نسبت به خود و شروع یک تغییر اساسی در تمام ابعاد زندگی

وجوه دوست داشتن

دوست داشتن خود دو وجه دارد


 

 

تکریم یعنی عشق به مخلوقات و دیدن زیبایی های آنها یعنی برخورد درست و ارتباط صحیح با آنها

چه اعمالی برای این دو بعد باید انجام دهیم و چگونه آن را دوست داشته باشیم؟

حرمتشان را نگهداریم

توجه کافی به سلامتی این دو بعد داشته باشیم

نیاز های دو بعد را شناسایی کنیم و پاسخ مناسب و به موقع به این نیازها بدهیم.





تا زمانی که شناختی نسبی در باره خودت نداشته باشی، چگونه می توان گفت که خودت را دوست داری یا دوست نداری؟

خودت را از نظر جسمی، جنسی، روحی، فردی، اجتماعی، خانوادگی، علمی، مالی و معنوی و ...دوست داشته باش 

 

 

 

من خود جسمی ام را دوست دارم . مثال: چاقی و لاغری، کوتاهی، بلندی و . .

من خود جنسی ام را دوست دارم . مثال: زن بودن، مادر بودن، دختر بودن و . . .

من خود روحی  ام را دوست دارم . مثال: مراقبه داشتن ، دوری از تنش ، دوری از توجه به دیگران

من خود فردی ام را دوست دارم . مثال : پارک رفتن، کار هنری انجام دادن، زمانی برای تمرین گذاشتن، هدیه خریدن، به رستوران رفتن، از ته دل خندیدن

من خود اجتماعی ام را دوست دارم . مثال : در جامعه نقش پررنگ تری داشتن.

من خود خانوادگی ام را دوست دارم . مثال : در جمع خانواده در مورد اهدافم صحبت کنم. مشارکت در کار جمعی خانواده داشته و مثبت اندیشی در جمع داشته باشم

من خود علمی ام را دوست دارم . مثال: یک تحقیق و پژوهش انجام دهیم. در یک کلاس آموزشی شرکت کنیم.

من خود مالی ام را دوست دارم . مثال: به این نکته توجه کنم که از نظر مالی احساس عجز می کنم یا خیر؟

من خود معنوی ام را دوست دارم . مثال: چگونه با خودت خلوت می کنی؟ چقدر برای راز و نیازت وقت می گذاری؟ عمل به ارزش ها بسیار مهم می باشد.

این دوست داشتن اگر اتفاق بیفتد به نفع همه است

پس

تلاش کن بود و نمودت یکی باشد


اگر خودت را دوست داشته باشی آنگاه سالم زندگی می کنی

اگر خودت را دوست داشته باشی آنگاه نیمه تاریک وجودت را پیدا می کنی

اگر خودت را دوست داشته باشی آنگاه خوراک خوبی به جسم و روحت می رسانی، از افکار منفی و اندیشه های مخرب دوری می کنی. چون بستری برای خیر و شرآماده می شود و این اختیار من است که زندگی مرا تعیین می کند که به چه جهتی حرکت کند.


چرا شکایت می کنیم؟

وقتی می رنجیم شکایت می کنیم و این رنجش زمانی است که توقعات مان برآورده نشده است و در حقیقت هنوز احساسات خود را نشناخته و ای بساغرورهای پنهانی وجود دارد.

هر زمان که رنجیدی با خودت صادق باش و از خود سوال کن: چرا رنجیدم؟ چه کار باید می کردم که کمتر برنجم؟ سهم من در این رنجش چقدر است؟

این رنجش از کدامیک از نیازها، احساس ها، غرورها، باورها و عادت های من سرچشمه می گیرد؟


 

اگر عشق به خود وجود داشته باشد، باید تمام نیازهایمان را خودمان بتوانیم برطرف کنیم و به این ترتیب رنجش های ما کمتر و کمتر می شود( پنجره در روضه فرزانه)

همیشه از انسان موفق می پرسیم: راز موفقیت تان چیست؟

اما هرگز از انسان شکست خورده نمی پرسیم راز شکست شما چیست؟

مهندسی معکوس

در موقع قبول مسولیت، شناخت کامل نسبت به خودمان داریم. چه توانایی و استعدادی دارم؟ علایق من چیست؟ چقدر زمان می توانم به این کار اختصاص دهم؟

  • گروه سیمرغ

نظرات  (۲۷)

سلام ممنون از دوستان و استاد مهربانم مرور کارگاه بسیار برای من مفید بود که بتونمدوباره سعی کنم برای اینکهًاول خودم دوست داشته باشم 
سپاس برایم یاداوری مفیدی بود پر توان باشید
 کارگاه یاداوری عشق به خود بسیار عالی بود مطالبی که شاید برایم مبهم بود 
 برایم آشکار شد از شما اعظم بانوی عزیز و گروه سیمرغ کمال تشکر دارم
بدون شک برای داشتن یک رابطه ی خوب و سالم باید به خودمان عشق بورزیم ، پیش از انکه یکدیگر را دوست داشته باشیم
هیچوقت نمی توانیم چیزی را که نداریم به دیگران  بدهیم و زمانی می توانیم دیگران را همان طور که هستند بپذیریم که خودمان را همانطور که هستیم ، بپذیریم
مروری کامل به زحمت بی دریغ اعظم بانوی نازنین عالی بود فک کنماز روی این میتوانم نت بًردارم ومطالب کارگاهم رو که ناقص بود کامل کنم ممنون 
سلام ممنون از تلاش دوستان دست اندر کار مرور کارگاه برآیم خیلی خوب بود واقعا اگر ما خودمان احساسات وباورها و نیازهامون را نشناسیم نمیتونیم خودمون رادوست داشته باشیم وتاوقتی خودمان را دوست نداشته باشیم نمیتونیم مخزن عشق خودمان ودیگران را پر کنیم
  • کتایون داناییان
  • در این شرایط اگه شبانه روز سی ساعت بود ووقت کافی داشتم مثل قبلا تمام اموخته های خودم خیلی دقیق اجرا میکردم از این کارگاه بسیار آموختم.
    سلام. من دارم تست میکنم
    من عشق به خود رو فراموش کرده بودم ولی با این مطلب که خوندم دوباره یادآور شدم که من هم هستم وبایدخودم رو دوست داشته باشم تا بتونم خودشناسی کنم  خیلی خوشحالم که دوباره تمرین ها رو مرور میکنم






    بسیار کامل و کاربردی بود برای من این قسمت که مروری کامل بر کارگاه بود و خیلی استفاده کردم زیرا نکاتی که در اینجا گفته شده است خیلی کامل تر از یادداشتی است که من در روز کارگاه نوشتم      بسیار سپاسگزارم از تهیه کنندگان این مطالب جامع و کامل
    با سلام من متاسفانه در هیچکدام از کارگاههای کلاسمان حضور نداشتم اما با توجه به مطالب کلاس متوجه شدم که عشق به خود باید در هدو وجهش مورد توجه قرار گیرد یعنی دو وجه درونی و بیرونی ، که اگر یه یکی از دو وجه بیشتر توجه شود حتما باعث بوجود امدن عدم تعادل و همچنین کاستیهای فراوانی خواهد شد 
    من فکر میکنم ما که ذاریم خودشناسی میکنیم یعنی خودمان را دوست داریم چون در جهت رشد خود قدم بزرگی برداشته ایم. خودت را دوست بدار و کمک کن که دیگران نیز خود را دوست داشته باشند.
    تا زمانی که خودم را دوست نداشته باشم چگونه می توانم دیگران را صمیمانه دوست بدارم؟ تا زمانی که خودم برای خودم ارزشی قایل نباشم ، نمی توانم از دیگران این انتظار را داشته باشم ، البته منظورم از عشق به خودم ، تکبر و خود شیفتگی نیست . از یاد اوری این مطالب به شکل چیکیده و موثر متشکرم.
  • نیلوفر . ماخانی
  • کارگاه خوبی بود ولی واقعیتش کاملا فراموش کرده بودم و چه کارگاه پر محتوایی واقعا ما انسانها بیشتر اوقات عشق به خود رو فراموش میکنیم اصلا خودمونو فراموش می کنیم
    این کارگاه خیلی مفید بود و دریچه ی جدیدی تو ذهنم باز کرد و تازه متوجه شدم که عشق به خود اصلا معنی واقعیش چی هست من در این زمینه نیاز به تلاش بیشتری دارم
    تشکر عزیزان واقعا عالیه .مطالب  مربوط به کارگاه مرور خیلی خوبی برام شد
  • اعظم هاشمی
  • سلام وقتی مطلب کارگاه عشق به خود را میخواندم احساس عجیبی داشتم انگار که وارد محله ای قدیمی شدم که کوچه پس کوچه های زیادی دارد وارد هر کوچه که میشوم یک آشنامی بینم که از دیدن بعضی ها به وجد می آمدم وبعضی دیگر را میشناختم ولی فکر میکردم که کجا دیدمش وبعضی هاراهم بی تفاوت نگاهشان میکردم گردش جالبی بود در نهایت بالبخندو رضایت به خانه خود واقعی ام برگشتم 
  • مهرزاد سپاهیان
  • ارتباط سالم با دیگران لازمه اش شناخت خود، دوست داشتن خود و عشق بلا شرط به خود و دیگران است.

    مطالب بسیار زیبا و با طراحی های جالب ذهن را هدایت می کند.

    زحمات کشیده شده جای تشکر و قدر دانی دارد.

    قبل از هر چیز نیاز داریم یک حساب بانکی عشق برای خودمان ایجاد کنیم
    تشکر فراوان ، یاد اوری وسهولت در دسترسی این مطالب خیلی برام جالبه چون با تکرار بیشتر رفتار دلخواه از تثبیت بیشتری برخوردار میشه و در مورد عشق به خود باید بگم که هیچ کس نمیتونه بیشتر از خودمون روی ما تاثیر بگذاره
    کارگاه بسیار پر محتوا بود وبسیار جای تامل وکارکردن دارد چون عشق به خود فقط در یک کلمه خلا صه نمیشه  وباید فرد خودش  رودرجنبه های  مختلف شناسایی وقوی کند
    من از خواندن این مطلب خیلی خوشحال میشوم   چرا که یاد اوری بسیار خوبی است     
    درضمن از زحمات شما عزیزان بسیار سپاسگزازم  به امید موفقیت روز افزون همگی
  • کتایون داناییان
  • با مطالعه و مرور این بخش از مطالب کاملا به برداشت های اشتباه خود از عشق به خود و دیگران آگاه میشویم و  با دسته بندی های درست و بجا جایگاه واقعی خود را در بین خانواده فامیل و دوستان و اطرافیان پیدا میکنیم
  • سهیلا محمدخانلو
  • سلام به نظر من  این بهترین مطلب بود من عاشق این مطلب شدم چون بیشتر از خودم برای دیگران زمان میذارم خیییییلییییی ممنونم
      سلام .بسیار عالی و مفید .سپاس فراوان از شما که اینقدر زیبا کارگاه را طراحی کردید.
    خیلی کارگاه را دوست دارم ولی متاسفانه یک کارگاهی که در زمان ورود من به کلاس تشکیل شد نتوانستم شرکت کنم، وخوشحالم که در این وبلاگ شمه ای از کارگاه را به طور تئوری دریافت کنم. کارگاه های دیگر را با اشتیاق فراوان شرکت میکنم، چون میدانم کارگاه عمل کرد مارا میسازد
    به به به این سایت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی